ارتباط با کالا ساخت از طریق واتس اپ
برای شروع مکالمه کلیک کنید
سلام مشاور رایگان خرید در واتس آپ
معمولا در کمتر از چند دقیقه پاسخ دریافت میکنید
واتس اپ کالا ساخت
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
Speaker Call A line styled icon from Orion Icon Library.
تماس با کالاساخت
روی شماره کلیک کنید
معمولا در کمتر از چند ثانیه پاسخ دریافت میکنید
دو ایده ی خلاقانه برای ترکیب دو سنگ تراورتن

2 ایده خلاقانه برای ترکیب دو سنگ تراورتن

تاریخ انتشار: 1398/10/25 09:04 | بازدید: 375

سنگ تراورتن یکی از سنگ های ساختمانی است که استفاده از آن برای ساخت نمای ....

سنگ تراورتن یکی از سنگ های ساختمانی است که استفاده از آن برای ساخت نمای خارجی در کشور ایران بسیار رواج دارد. این سنگ ماهیت آهکی دارد و از دسته سنگ های رسوبی می باشد که در ته دریاها، چشمه های آبگرم و غارهای آهکی تشکیل می شوند. سنگ تراورتن به دلیل خلل و فرجی که در بافت خود دارد نیازمند پوشش با استفاده از رزین و پوشاننده هایی که بر پایه رزین می باشند است. پر کردن خلل و رگه های این سنگ به وسیله رزین سبب می شود تا مقاومت آن در مقابل جذب آب و عوامل تخریب کننده بسیار افزایش یابد. سنگ نما تراورتن چسبندگی بسیار زیادی به ملات سیمان دارد و به دلیل وزن بسیار پایینی که دارد باعث می شود تا بار کلی وارد بر ساختمان کاهش یابد. این سنگ تنوع بسیار بالایی دارد، از سورت های مختلف آن گرفته تا طیف رنگی وسیعی که دارد.

از جمله نمونه های مختلف این سنگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • سنگ تراورتن عباس آباد
  • سنگ تراورتن حاجی آباد
  • سنگ تراورتن آبگرم
  • سنگ تراورتن دره بخاری
  • سنگ تراورتن تکاب
  • سنگ تراورتن طرق
  • سنگ تراورتن ابیانه
  • سنگ تراورتن آذر شهر

 

هر یک از انواع این سنگ های تراورتن دارای درجات و سورت های مختلفی می باشند. هر یک از انواع سنگ های تراورتن را می توان به صورت موج دار و یا بدون موج برش داد. منظور از برش موج دار، برش در خلاف جهت رگه های سنگ و برش بی موج، برش در جهت رگه های سنگ می باشد. سنگ تراورتن می توانند به صورت اتقافی دارای رگه و یا بدون رگه باشند.

از جمله رنگ های این سنگ نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قرمز
  • سفید
  • قهوه ای
  • کرم
  • سیلور
  • شکلاتی
  • نسکافه ای
  • خرمایی
  • خاکستری

 

تنوع بالا در رنگ های این سنگ نما می تواند طیف وسیعی از سلیقه ها را در بر گیرد و از ترکیب هر کدام از سورت ها و رنگ های این سنگ با یکدیگر می توان نمای بسیار بی نظیری را در ساختمان ایجاد نمود. گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت در ادامه این مطلب به معرفی دو ایده از ساخت نما با ترکیب دو سنگ تراورتن پرداخته است تا شما عزیزان بتوانید با الگو برداری از این ایده ها در جهت ساخت نمایی هر چه زیباتر و با شکوه تر اقدام نمایید.

 

  1. ترکیب سنگ تراورتن سیلور تکاب و سنگ تراورتن نسکافه ای طرق:

با استفاده از ترکیب دو سنگ در نما و ایجاد نمای ترکیبی در طراحی نمای خارجی می توان در زیبایی و خارج کردن ساختمان از حالت یکنواخت و خسته کننده کمک بسیار زیادی نمود. یکی از نکاتی که در ترکیب دو سنگ بسیار مهم می باشد رنگ هر یک از سنگ ها است. رنگ شناسی یکی از شاخه های مهم در طراحی و ساخت یک نمای ترکیبی می باشد و باید رنگ ها به گونه ای استفاده شوند تا تاثیر یکدیگر را خنثی کنند و هر یک بتوانند جلوه دیگری را در چشم بیننده افزایش دهند.استفاده ازسنگ های یکدست و یک رنگ می توان سبب خستگی چشم افراد در طولانی مدت شود. سنگ تراورتن سیلور تکاب دارای زمینه مشکی روشن یا در واقع سیلور می باشد که در آن رگه های سفید زیبایی قابل مشاهده می باشد. این سنگ دارای ساب و شفافیت بالایی می باشد که بر زیبایی هرچه بیشتر آن افزوده است. سنگ تراورتن نسکافه ای طرق دارای زمینه روشن و نسکافه ای رنگی می باشد که بسیار ثابت و بدون موج است. این سنگ نیز مانند سنگ تکاب دارای سطحی ساب خورده می باشد و جلوه بالایی به نما می بخشد. معادن این سنگ در استان مرکزی واقع شده است. ترکیب سنگ سیلور تکاب با رنگ تیره ای که دارد به همراه سنگ تراورتن نسکافه ای طرق که زمینه روشنی دارد می تواند نمای بسیار جذاب و چشمگیری را ایجاد نماید. این دو  رنگ مکمل یکدیگر هستند و اثر هم را خنثی می کنند.

 

  1. ترکیب سنگ تراورتن سفید عباس آباد و سنگ تراورتن قرمز آذر شهر:

یکی دیگر از ترکیب های زیبای دو سنگ تراورتن، ترکیب سنگ تراورتن سفید عباس آباد و سنگ تراورتن قرمز آذر شهر می باشد. سنگ تراورتن عباس آباد یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین انواع سنگ های تراورتن می باشد. این سنگ از سالیان پیش تا به امروز جزء پر فروش ترین سنگ ها در صنعت ساختمان سازی می باشد. معادن سنگ تراورتن عباس آباد در شهرستان محلات واقع شده است و می توان آن را هم به صورت موج دار و هم بدون موج برش داد. این سنگ دارای زمینه روشن و سفیدی می باشد که در برخی از سورت های آن می توان رگه های سیاه ،قرمز و کرم رنگی را مشاهده نمود. سنگ تراورتن قرمز آذر شهر نیز نمونه ای دیگر از سنگ های تراورتن می باشد که یکی از بی نظیرترین سنگ های تراورتن دنیا محسوب می شود. معادن این سنگ در 15 کیلومتری جاده آذرشهر به بناب قرار دارد و می توان گفت رنگ زیبا و یکدست آن به شهرت هر چه بیشتر این سنگ کمک فراوانی نموده است. سنگ قرمز آذرشهر همانطور که از نامش مشخص است. دارای زمینه قرمز رنگی می باشد و در آن خط هایی با رنگ قرمزی پر رنگ تر از زمینه دیده می شود. ترکیب این دو سنگ با یکدیگر می تواند نمای بی نظیری را در ساختمان ها ایجاد نماید. در ساخت نما با این دو سنگ می توان از این ایده استفاده نمود که از سنگ سفید عباس آباد در نمای کلی و از سنگ قرمز آذرشهر به عنوان قرنیز و حاشیه یا به عنوان قاب به دور پنجره ها و درب ها استفاده کرد. سنگ قرمز آذرشهر می تواند یکنواختی و یکدستی سنگ سفید عباس آباد که سبب خستگی چشم می شود را بسیار کاهش دهد. هر یک از سنگ های نام برده شده در این ایده های ترکیبی را می توانید با مراجعه به سایت گروه کالاساخت مشاهده نمایید و بر اساس بودجه ای که برای پروژه خود در نظر گرفته اید درجات مختلف آن از سوپر، ممتاز و درجه یک را انتخاب نموده و خریداری کنید.

 

 تهیه و تنظیم در واحد تحقیق و توسعه گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت.

 در تمامی مراحل ساخت و ساز کنارتان هستیم.

tel: 031-91004468مشاوره تلگرام

{{ faqs.title }}

تماس با کالا ساخت از طریق واتس اپ گالری کالا ساخت همکاری در فروش کالاساخت