ارتباط با کالا ساخت از طریق واتس اپ
برای شروع مکالمه کلیک کنید
سلام مشاور رایگان خرید در واتس آپ
معمولا در کمتر از چند دقیقه پاسخ دریافت میکنید
واتس اپ کالا ساخت
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
Speaker Call A line styled icon from Orion Icon Library.
تماس با کالاساخت
روی شماره کلیک کنید
معمولا در کمتر از چند ثانیه پاسخ دریافت میکنید
3 ایده برای اجرا کردن دکوراسیون داخلی

3 ایده برای دکوراسیون داخلی

تاریخ انتشار: 1398/12/25 09:14 | بازدید: 399

در دنیای مدرن امروزی بخش بسیار زیادی از زندگی افراد در فضاهای بسته و داخلی می گذرد

ه هنر و دانش تزئینات داخلی دکوراسیون داخلی می گویند. دکوراسیون داخلی هم می تواند توسط متخصص و طراح در این زمینه انجام پذیرد و هم می تواند توسط صاحب خانه و با سلیقه شخصی آن صورت گیرد. هر کسی می تواند با حتی دانش کمی و خلاقیت نسبت به طراحی ساختمان خود اقدام کند. در طراحی دکوراسیون داخلی لزوما به پرداخت هزینه های گزاف نمی باشد و می توان حتی با استفاده از هزینه های بسیار کم نسبت به تغییر دکوراسیون اقدام نمود. شما حتی می توانید با تغییر در وسایل منزل خود نسبت به تغییر دکوراسیون و بهبود بخشیدن آن اقدام نمایید. ب استفاده از دکوراسیون داخلی مناسب و درست می توان حتی فضای خانه های کوچک و آپارتمانی امروز را به یک فضای بزرگ تر تغییر داد. دکوراسیون داخلی شامل دکوراسیون آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام و سالن پذیرایی می باشد که با ایجاد یک تغییر کوچک در هر کدام از آن ها می توان فضای زیبایی را ایجاد نمود.  در دنیای مدرن امروزی بخش بسیار زیادی از زندگی افراد در فضاهای بسته و داخلی می گذرد و به همین سبب ایجاد دکوراسیون داخلی با کیفیت مناسب می تواند بهترین تاثیر را بر روی بهبود روند زندگی افراد گذارد. دکوراسیون داخلی در واقع به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء به وسیله هماهنگ سازی طراحی شده در فضای داخلی قسمت های مختلف ساختمان به صورت هنرمندانه است. طراحی دکوراسیون داخلی مبحث گسترده ای است و ایده های بسیار زیاد و تاثیرگذاری در این مبحث موجود می باشد. ایده هایی که در این زمینه مطرح می شود لزوما ایده های بزرگ و گسترده نمی باشد، باید گفت در برخی موارد استفاده از ایده های کوچک با جزئیات محدود می تواند تاثیر چشم گیری بر فضای داخلی گذارد، علاوه بر این حتما نیازی نیست که مخارج بسیار زیادی برای تغییر دکوراسیون یا ایجاد دکوراسیون زیبا و متفاوت صرف شود، در واقع شما می توانید با استفاده از کوچک ترین چیز یعنی یک تابلو یا یک رنگ کاری ساده دکوراسیون خود را تغییر داده و زیبا نمایید. در حقیقت طراحی داخلی همان خلق فضا می باشد، منظور ایجاد فضایی است که در عین زیبایی، کارایی لازم را نیز داشته باشد. 

 

3 ایده برای دکوراسیون داخلی

 

کالاساخت در زیر به 3 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته است تا شما عزیزان بتوانید با بهره گیری از آن ها به خلق فضایی بهتر بپردازید.

 

  1. استفاده از دیوارهای جداکننده

دیوارهای جداکننده یکی از ترفندهای تغییر در دکوراسیون داخلی است. از دیوارهای جداکننده یا به اصطلاح پارتیشن می توان در اتاق های کوچک و بزرگ استفاده نمود و باعث افزایش کارایی فضای داخلی شود. در واقع عملکرد اصلی این دیوارها جداسازی کامل یا تقریبی فضاهای مختلف از یکدیگر می باشد. از این دیوارها علاوه بر دکوراسیون منازل در دکوراسیون محیط های کاری و اداری نیز می توان استفاده نمود. دیوارهای جدا کننده در واقع دیوارهای از پیش ساخته شده می باشند و اغلب در میان فضای پذیرایی و نشیمن تعبیه می شوند. از این دیوار ها علاوه بر فضای پذیرایی و نشیمن در اتاق های بزرگ و تبدیل آن ها به دو اتاق تو در تو نیز می توان استفاده نمود، علاوه بر این دیوار های جداکننده در پنهان کردن محیط های قناس فضا یا فضاهایی با دیوار کج نیز کاربرد دارند. این دیوار ها انواع مختلفی همچون درب های کشویی، پانل‌های شناور، قفسه‌های کاربردی، پرده‌هایی آویخته، پارتیشن‌های طرح ‌دار و پانل‌های چوبی دارند و می توانند از جنس چوب،  تلفیق شیشه و چوب و یا ام دی اف با فلزاتی نظیر آلومینیوم باشند. استفاده از دیوارهای جداکننده با دیوارهای مشبک بهترین گزینه برای فضاهای کوچک و خفه کننده است.

 

       2. استفاده از آینه در فضاهای کوچک


امروزه بسیاری از خانه ها شکل و شمایل آپارتمانی یافته اند و برخی از آنها دارای فضای بسیار کوچک تری نسبت به خانه های قدیمی هستند، اما باید گفت مساحت کوچک با عرض کم دلیل بر نداشتن یک خانه ی شیک و زیبا نمی باشد و می توان با استفاده از ایده های زیبا و چیدمان مناسب این فضاهای کوچک را به فضایی مناسب و زیبا تبدیل نمود. یکی از ترفندهایی که امروزه در فضاهای کوچک می توان از آن استفاده نمود و علاوه بر بخشیدن جلوه زیبا و خاص به این فضاها سبب بزرگ تر جلوه دادن آن ها گردید استفاده از آینه در این فضا ها می باشد. آینه ها با انعکاس نور منجر به روشنایی بیشتر فضا می گردند و فضاهای کوچک را به فضای بزرگ تری تبدیل می نمایند. این ایده احتیاجی به صرف هزینه های گزاف و اضافی ندارد و می توان با کم ترین هزینه آن را پیاده سازی نمود. آینه ها به عنوان یک عنصر دکوراتیو علاوه بر افزایش فضای محیط در ایجاد حس آرامش، گرما و تازگی نیز تاثیر گذار هستند. آینه های بزرگ قدی بهترین نمونه برای فضای اتاق پذیرایی و هال هستند. آینه ها در سرویس های بهداشتی جزء الزامات می باشند و با نصب آن در سرویس های بهداشتی و حمام های کوچک می توان جلوه ی کوچک و قدیمی آن ها را تغییر داد.

 

 

از فواید کلی آینه ها در دکوراسیون داخلی می توان به موارد زیر اشاره نمود:


• روشن و درخشان جلوه دادن اجزاء موجود در فضا
• افزایش وسعت و عمق فضا
• انعکاس نور
• کاهش بهم ریختگی فضا
• زنده نشان دادن اجزا مختلف

 

         3. استفاده از فضای زیر پله

استفاده مفید از فضاهای خالی و کارآمد یکی از ترفندهای کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی است. پله ها یکی از عناصر مهم و غیر قابل حذف در معماری و فضای خانه است و انواع مختلفی از آن ها چه در محیط داخلی و چه در محیط خارجی تمام ساختمان ها موجود می باشد. فضای خالی که در اطراف پله ها قرار دارند معمولا به شکل مثلث یا ذوزنقه می باشند و می توان با کمی خلاقیت آن را به عنصر کلیدی در دکوراسیون داخلی تبدیل نمود. ایده های بسیار زیاد و گسترده ای در این زمینه وجود دارد که ما در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره کرده ایم.

 

سه ایده برای دکوراسیون داخلی

 

• طراحی باغچه


• در این بخش می توان گلدان های گل بزرگ و کوچکی قرار داد و باغچه زیبایی از ترکیب آن ها ایجاد نمود.


• طراحی کتابخانه


• با نصب قفسه های کتاب در این بخش می توان کتابخانه کوچک و کارآمدی را ایجاد نمود. همچنین با قرار دادن دو صندلی می توان آن را به گوشه ای دنج برای تفکر و مطالعه تبدیل نمود.

 

• تعبیه یک سرویس بهداشتی


• در این فضا می توان حتی یک سرویس بهداشتی کوچک و نقلی بنا نمود

 

• انبار خار و بار


• با نصب قفسه های نگهداری در فضای زیر پله می توان محیطی به شکل انبار برای نگهداری از لوازم و خوارو بار اضافی جهت خلوت کردن آشپزخانه ایجاد نمود.

 

• ایجاد کمد ها و قفسه های نگهداری


• در این فضا می توان کشو ها و داور های زیادی برای قرار دادن وسایل در آن ها و حتی قفسه هایی برای نگهداری کفش ها اضافی تعبیه نمود.

 

• ایجاد فضایی برای تماشای تلویزیون


• یکی دیگر از ایده های بهینه برای فضای زیر پله قرار دادن میز تلویزیون در زیر آن می باشد. با یک طراحی زیبا می توان این فضا را به مرکز استراحت و سرگرمی خانه تبدیل کرد.

 

       4. نور پردازی در دکوراسیون داخلی


یکی از گزینه های بسیار مهم در طراحی دکوراسیون نور پردازی داخلی می باشد. نور پردازی مناسب می تواند منبع انرژی های مثبت برای ساکنان باشد. نور و روشنایی می تواند باعث افزایش جلوه رنگ و حجم و زیبایی های اجسام موجود در داخل ساختمان گردد. در واقع یک دکوراسیون زیبا بدون نور پردازی جذابیت آنچنانی ندارد. در نور پردازی داخلی نکته ای که اهمیت دارد ابتدا جهت نور پردازی و سپس میزان آن با توجه به ابعاد فضا می باشد. نور پردازی جهت دار، نور پردازی انعکاسی، نورپردازی کلی از انواع نور پردازی در فضای داخلی می باشد. شما می توانید حتی با استفاده صرف هزینه بسیار کم به وسیله استفاده از ریسه های نوری و آویزان کردن آن ها بر روی دیوار بالای تخت به صورت افقی و یا بر روی پرده های اتاق به صورت عمودی دکوراسیون بسیار زیبا و رویایی را مخصوصا در شب به اتاق خواب خود ببخشید. شما برای نورپردازی از انواع لامپ ها با رنگ های مختلف استفاده نمایید فقط باید دقت نمایید که رنگ آن با رنگ دکوراسیونتان همخوانی داشته باشد. نور حس و حال انسان را تغییر می دهد و حس راحتی و گرما را به آن منتقل می کند. ایده دیگری که می توانید با استفاده از نور پردازی در دکوراسیون داخلی خود اجرا نمایید استفاده از لامپ های هالوژنی و نور مخفی بر روی سنگ های دکوراتیو می باشد.

 

        5. ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون


منظور از نقطه کانونی آن چیزی است که در بدو ورود به ساختمان توجهه افراد به آن جلب می شود. نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی دارد و درواقع ایجاد یک نقطه کانونی در دکوراسیون یک اصل می باشد. ایجاد یک نقطه کانونی در دکوراسیون می تواند به مبلمان و وسایل مختلف محوریت بخشد و همه چیز حول آن محور چیده می شود. با استفاده از این ترفند شما می توانید به دکوراسیون داخلی و خانه خود شخصیت، لهجه و تم خاصی بدهید. شومینه، میز غذاخوری منبت‌کاری شده، تلویزیون، پنجره‌ها و ویوی فضای بیرون، قفسه‎های توکار، سقف کاذب و دیوارهایی با طراحی ‎های جالب از جمله قسمت هایی هستند که می توان از آن ها به عنوان نقطه کانونی بهره گیری کرد. کاربرد آینه، قاب عکس یا یک تابلوی نقاشی خاص و متفاوت نیز می‌تواند در ایجاد نقطه کانونی به شما کمک کند. مبلمان خانه نیز می تواند در برخی موارد به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود که این بیشتر در خانه های کوچک اتفاق می افتد. در بیشتر موارد تلویزیون ها به دلیل اینکه اعضا خانواده و مهمان ها بیشتر به دور آن جمع می شوند و ساعات بسیاری را در جلوی آن سپری می نمایند می توانند بهترین نقطه کانونی برای طراحی دکوراسیون باشند. با استفاده از سنگ انتیک و دکوراتیو می توانید در پشت این نقطه کانونی دکوراسیون بسیار زیبایی را ایجاد نمایید و با قرار دادن یک گلدان پر گل در کنار آن فضای دلنشین و آرامی را برای منزل به ارمغان آورید.
برخی از افراد در ایجاد نقطه کانونی مرتکب اشتباهاتی همچون:


• ایجاد بیش از یک نقطه کانونی
• عدم چهارچوب بندی منطقه
• حذف نور


می شوند و مهم است که به هیچ عنوان در دام این اشتباهات گرفتار نشوید. شومینه نیز یکی از بهترین نقاط کانونی است که می توان از ان در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده نمود. با تزئین دیوار دور شومینه به وسیله سنگ آنتیک، آجر و چوب می توانید یک مرکز دیدی زیبا را برای خانه خود به ارمغان اورید.

 

رنگهای دلنشین و گرم

 

استفاده از رنگهای دلنشین و گرم در دکوراسیون داخلی می‌تواند تأثیرات زیادی در ایجاد احساسات و حالات مختلف در فضا داشته باشد. در زیر تأثیراتی از استفاده از رنگهای دلنشین و گرم در دکوراسیون داخلی آورده شده است:


1. ایجاد حس گرما و آرامش:
رنگهای گرم مانند قرمز، نارنجی، و طوسی معمولاً حس گرما و آرامش را به فضا انتقال می‌دهند. این احساس ممکن است به ویژه در فصول سرد سال مفید باشد.

 

2. تقویت اتاق‌های کوچک:
رنگهای گرم می‌توانند به نظر بزرگتر و دلنشین‌تر ایجاد شود، که مخصوصاً در اتاق‌های کوچک و بسته به نظر می‌آید.

 

3. تحریک احساسات:
رنگهای گرم معمولاً قابلیت تحریک احساسات را دارند. مثلاً قرمز می‌تواند حس شور و انرژی، نارنجی حس شادی و پویایی، و طوسی حس ثبات و آرامش را به ارمغان بیاورد.

 

4. تعامل با رنگ‌های دیگر:
رنگهای گرم معمولاً با رنگهای دیگر به خوبی ترکیب می‌شوند و تنوع و تعادل رنگی در داخل فضا ایجاد می‌کنند.

 

5. تعیین حالت فضا:
انتخاب رنگهای گرم می‌تواند حالت و شخصیت خاصی را به فضا افزوده و بر جلب توجه مخاطبان تأثیر بگذارد.

 

6. استفاده در فضاهای اجتماعی:
در فضاهای اجتماعی و محل‌های ملاقات، استفاده از رنگهای گرم می‌تواند بر محیط دوستانه و دعوت ‌کننده اثر بگذارد.

 

7. تنوع در استایل دکوراسیون:
از رنگهای گرم می‌توان در ترکیب با سبک‌ها و مواد مختلف دکوراسیونی استفاده کرد و به تنوع و زیبایی فضا افزود.

با این وجود، توجه به سلیقه شخصی و نیازهای خاص خودتان نیز مهم است. همچنین می‌توانید با ترکیب رنگهای گرم با رنگهای سرد، تعادلی هنری و زیبایی در فضا خلق کنید.


6. چراغ و لامپ و نور پردازی
استفاده از چراغ‌ها و لامپ‌های مختلف می‌تواند به شدت تأثیرگذار در دکوراسیون داخلی باشد و به فضا زندگی و روح و تازگی اضافه کند. در ادامه ی متن تأثیرات و چند ایده‌ برای بکار گیری از چراغ و لامپ در دکوراسیون داخلی برایتان بازگو می کنیم:


- نورپردازی مناسب:
استفاده از لامپ‌ها با نور مناسب می‌تواند فضا را روشن و دلنشین کند. انتخاب چراغ‌ها با نور نرم و طبیعی به ایجاد حس گرمی و راحتی کمک می‌کند.


- تغییر حالت نور
لامپ‌ها با قابلیت تنظیم رنگ و شدت نور (مثل لامپ‌های هوشمند) به شما این امکان را می‌دهند که حالت نور را به تناسب فعالیت‌ها یا مزاج مورد نظر خود تغییر دهید.


- لامپ‌های دیواری:
نصب لامپ‌های دیواری در اطراف اتاق می‌تواند به عنوان نور مهمانی یا نور پس‌زمینه استفاده شده و افکت‌های جالبی ایجاد کند.


- چراغ‌های زمینی:
چراغ‌های زمینی می‌توانند به عنوان نقطه تأکیدی در فضا عمل کنند و به تنهایی یا در ترکیب با دیگر نورپردازی‌ها جلب توجه کنند.


- لوازم دکوراتیو نورانی:
استفاده از لوازم دکوراتیو با نور خود مثل چراغ‌های شمعی یا تصاویر نورانی می‌توانند به جلب توجه و افزایش زیبایی کمک کنند.


- لامپ‌های هوشمند:
لامپ‌های هوشمند که قابل کنترل از راه دور یا از طریق تکنولوژی‌های هوشمند هستند، به شما امکان ایجاد افکت‌های نوری خاص و حتی هماهنگی با موسیقی یا مواقع خاص را می‌دهند.


- استفاده از نور افکتی:
استفاده از نورهای افکتی مثل نورهای رنگی یا نورهای تغییر شکل می‌تواند به ایجاد فضاهای جذاب و خاص کمک کند.


- استفاده از لامپ‌های با طراحی خاص:
لامپ‌هایی با طراحی خاص و منحصر به فرد می‌توانند به تنهایی به عنوان عناصر هنری در فضا عمل کنند و جلب توجه را به خود جلب کنند.


- ترکیب مدرن و کلاسیک:
ترکیب لامپ‌های مدرن با لامپ‌های کلاسیک می‌تواند به فضا جلب توجه و زیبایی اضافه کند. با توجه به نیازها و سلیقه شما، می‌توانید این ایده‌ها را ترکیب کنید تا یک فضای داخلی دلنشین و جذاب ایجاد شود.

 

6. استفاده از گل و گیاهان

استفاده از گل و گیاهان در دکوراسیون داخلی می‌تواند به شکل چشمگیری به زیبایی فضا افزوده و احساس طبیعت و زندگی را به منزل شما بیاورد. در ادامه از تاثیرات و ایده‌هایی برای استفاده از گل و گیاهان در دکوراسیون داخلی برایتان بازگو می کنیم:


تازگی و زیبایی طبیعت: گل و گیاهان باعث تازگی و زیبایی در فضا می‌شوند و حس طبیعتی به منزل شما می‌آورند:

 

• تنوع رنگی: گل‌ها با تنوع رنگی خود می‌توانند به راحتی با دیگر عناصر دکوراسیون داخلی ترکیب شوند و به فضا زندگی بخشی زیبا اضافه کنند.

• افزایش انرژی مثبت: حضور گل و گیاهان به دلیل زنده بودن آنها می‌تواند انرژی مثبت به فضا افزوده و احساس آرامش و شادابی را تقویت کند.

• تصفیه هوا: بسیاری از گیاهان خانگی می‌توانند هوا را تصفیه کرده و از عوامل آلودگی خود را جذب کنند، که این امر به بهبود کیفیت هوای داخلی کمک می‌کند.

• استفاده از گلدان‌های زینتی: انتخاب گلدان‌ها با طراحی‌های زینتی و خاص می‌تواند به عنوان عناصر تزئینی در فضا عمل کند و زیبایی داخلی را تازه کند.

• گل‌ها به عنوان جزء تزئینی در میزها: قرار دادن گلدان‌ها یا گل‌ها بر روی میزها، میز خدمت یا میز کار می‌تواند به شکل جذابی از دکوراسیون استفاده شود.

 

گیاهان آبی: استفاده از گیاهان آبی مانند آویشن یا بامبو به عنوان جزء‌هایی از دکوراسیون، به فضا حس آرامش و سرسبزی می‌بخشد.

 

• استفاده در فضاهای مختلف: گل و گیاهان می‌توانند در هر فضای داخلی از جمله نشیمنگاه، اتاق خواب، حمام یا حتی کنار پنجره‌ها استفاده شوند.

• گلدان‌های آویزان: گلدان‌ها را از سقف آویزان کنید تا به عنوان عنصری خاص در دکوراسیون شما عمل کنند و فضا را زیباتر کنند.


• استفاده از شکلک‌های گلی: در افزایش جلب توجه به دکوراسیون داخلی، می‌توانید از شکلک‌ها یا آرایش‌های گلی نیز استفاده کنید.
استفاده از گل و گیاهان به شما امکان می‌دهد که با تغییرات کوچک، فضای زندگی خود را تازه و زیبا کنید و از طبیعت درون خود بیشترین بهره را ببرید.

 

تهیه و تنظیم در واحد تحقیق و توسعه گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت

 "در تمامی مراحل ساخت و ساز کنارتان هستیم"

tel: 031-91004468

مشاوره تلگرام

{{ faqs.title }}

تماس با کالا ساخت از طریق واتس اپ گالری کالا ساخت همکاری در فروش کالاساخت