ارتباط با کالا ساخت از طریق واتس اپ
برای شروع مکالمه کلیک کنید
سلام مشاور رایگان خرید در واتس آپ
معمولا در کمتر از چند دقیقه پاسخ دریافت میکنید
واتس اپ کالا ساخت
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
Speaker Call A line styled icon from Orion Icon Library.
تماس با کالاساخت
روی شماره کلیک کنید
معمولا در کمتر از چند ثانیه پاسخ دریافت میکنید
کاشی و سرامیک مناسب آشپزخانه

چه کاشی و سرامیکی مناسب آشپزخانه است؟

تاریخ انتشار: 1398/01/27 11:19 | بازدید: 549

از عمده ترین محصولاتی که با خاک رس و سفال ساخته می شوند کاشی و سرامیک هستند. این محصولات در دو مدل کف و بدنه تولید می شوند که هر کدام کاربرد و ساختار متفاوتی دارند. کاشی به لحاظ ظرافت و نوع لعابی که دارد بیشترین کاربرد آن در بدنه است به استثنای برخی موارد که برای کف نیز استفاده می شود. این استثنا شامل محصولاتی مثل کاشی استخری است که با ساختار جدای از دیگر محصولات کاشی و سرامیک است، که در ادامه به توضیح در مورد آن می پردازیم. محصولات سرامیکی در نوع لعاب متفاوت بوده و با توجه به ضخامت بیشتری که به نسبت از کاشی دارند بیشتر برای کف استفاده می کنند. سرامیک‌ها بیشترین کاربرد را در کف و با ابعاد متفاوت دارند. ابعاد سرامیکی که تولید می شوند از سایز 20*20 شروع شده و در حال حاضر برخی از کارخانه ها با ابعاد 120*60 نیز می رسد. هر محصول سرامیکی را برای یک مکان انتخاب می کنند، ابتدا از کاشی بدنه شروع می کنیم:


کاشی بدنه را معمولاً برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی انتخاب می کنند. برای این تنوع دلایل زیادی داریم: از جمله لعاب براق و شیشه ایی که روی سطح کاشی میزنند. مورد دیگر نوع پخت و چاپ روی سطح کاشی است که پخت سوم از جدیدترین نوع پخت کاشی بدنه، کاشی دکوری و کاشی بین کابینتی است. مدل چاپ هایی که برای زدن طرح روی سطح کاشی استفاده می کنند، دیجیتال است. لعاب هم مدلهای مختلفی دارد:

  • براق
  • نیمه براق
  • رستیک
  • گلدار
  • سوپر پولیش
  • نانو پولیش

 

4 نکته در انتخاب بهترین کاشی برای آشپزخانه

 


با وجود کارخانه های مختلفی که در سراسر کشور است، هر کدام از این کارخانه ها طرح، ابعاد منحصر به خود را دارند و همچنین لعابی که روی آن می زنند نیز متفاوت می باشد. خشت خامی که برای کاشی بکار میرود بیسکوئیت کاشی می‌گویند که بعد لعاب مورد نظر را روی سطح گل پخته شده زده و مجدد به کوره می‌فرستند برای انجام مرحله ی دوم پخت، بعد از مرحله ی پخت اگر طرح و نقش آن به صورتی باشد که در رسته ی پخت سوم قرار گیرد، مواد متالیک و یا شکری را روی سطح کاشی زده و یا قسمتهایی را مات و یا لعاب براق می زنند. این مدل پخت ( پخت سوم ) معمولا برای دکور کاشی بدنه و کاشی های بین کابینتی معمولا استفاده می شود. همانطور که در متن بالا گفته شد کاشی بدنه بیشترین کاربرد را در آشپزخانه دارد. زیرا خانمها حساسیت خاصی را نسبت به آشپزخانه دارند و معتقد هستند که آشپزخانه قلمرو آنها است و آشپزخانه چشم خانه می باشد. بیشترین مدل کاشی آشپزخانه که در بازاراست دارای سه طرح مجزا اما با تلفیق رنگ و طرح یکپارچه که به صورت ترکیبی به روی بدنه کارمی‌کنند.

به طورمثال طرح تیره را ابتدا در سه یا دو ردیف (بسته به متراژ و ارتفاع) و سپس طرح دکور را در ردیف‌های بعدی نصب می کنند. البته نکته اینجاست که برخی از طرحهای کاشی دکور پازلی هستند و باید هنگام نصب مراقب بالا و پایین بودن طرح باشید. بعد از زدن طرح دکور تا زیر سقف طرح کاشی روشن را کار کنید. طراحان و معماران داخلی با توجه به تنوع زیاد محصولات و متریالهای ساختمانی بهترینها را با توجه به نیاز خریدار با بهترین طراحی دکور در نظر می گیرند. جنس و کیفیت کاشی بدنه آشپزخانه باید به شکلی باشد که در اثر شستشوی زیاد و مواجه شدن با مواد شوینده به مرور زمان لعاب خود را از دست ندهد و باعث ضرر و زیان خریدار نشود. بعد از نصب کاشی بدنه نوبتی هم باشه نوبت به سرامیک کف می‌رسد. البته نکته قابل ذکرهست که ابتدا کف کار شود یا بدنه بستگی به نظر بنا و یا نصاب دارد. برخی ها معتقدند که اول باید بدنه کار شود بعد کف، برخی هم نظر بعکس این موضوع را دارند. بعد از انتخاب کاشی بدنه نوبت به بررسی برای انتخاب سرامیک کف می رسیم. دو نکته باید مورد بررسی قرار گیرد: جنس و کیفیت، و دیگری ابعاد که باید متناسب با متراژ کف آشپزخانه باشد . چون آشپزخانه مکانی است که راه آب و فاضلاب در آن وجود دارد و باید شیبی که برای راه آب در نظر می‌گیرند توجه کرد، بخاطر همین ابعاد سرامیک باید به شکلی باشد که بتوان شیب بندی را به طور صحیح انجام داد. لعاب سرامیک باید از نوع بهترینها باشد به این دلیل که شستشو در این مکان زیاد است. نوع لعابی که می‌توانیم معرفی کنیم نانوپولیش است که اثر لکه، چربی و موادغذایی روی آن نمی ماند و تمیز کردن آن بخاطر کیفیتی که دارد براحتی انجام می گیرد.


کاشی وسرامیک آشپزخانه همیشه همراه با کابینت های آشپزخانه دوعنصری هستند که درطراحی داخلی فضا و ایجاد جذابیت بصری در آشپزخانه بسیار تاثیرگذار و پر اهمیت می باشند. از آن جائیکه آشپرخانه یکی از قسمت های مهم ساختمان بعد از سالن پذیرایی و نهارخوری است، بیشتر از فضاهای دیگر در معرض دید مهمانان قرار گرفته و توجه به زیبایی و دیزاین این قسمت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تنوع رنگ، طرح و مدل کاشی و سرامیک های روز دنیا، این امکان را برای معماران و طراحان ایجاد می نماید که آشپزخانه ای با سبک زیبا و طرحی خاص خلق کنند.


در آشپزخانه هایی با سبک و معماری جدید می توان بسته به کاربرد، از چند مدل مختلف کاشی استفاده نمود که زیبایی فضای آشپزخانه ی ساخته شده را چندین برابر کند. از جمله موارد مهم و اصلی که در هنگام انتخاب کاشی مناسب برای آشپزخانه باید آن را در نظر داشت این است که مدل کاشی برای کدام قسمت آشپزخانه انتخاب شده است؟

آیا هدف اصلی، کاشی کاری بدنه ی آشپزخانه می باشد یا سرامیک کف آشپزخانه؟

فضای آشپزخانه ی مد نظر جزء فضاهای کوچک محسوب میشود یا بزرگ؟

چه ترکیب رنگی با ترکیب رنگ کل ساختمان هماهنگ است؟

در مجموع می توان گفت سوالی که عموما برای مصرف کنندگان پیش می آید این است که کاشی مصرفی در آشپزخانه باید چه پارامتر هایی داشته باشد؟


گروه تولید محتوای کالا ساخت بر آن شد که در این مقاله نکاتی را ذکر کند که شما را درجهت انتخاب بهتر کاشی مناسب برای آشپزخانه تان یاری نماید:

 

مناسب ترین محل برای نصب کاشی کجاست؟


قبل از انتخاب کاشی مناسب می بایست ابتدا تصمیم بگیرید کاشی برای کاربرد در چه سطحی انتخاب کرده اید. از کاشی می توان به جهت پوشش دادن سطوح دیوارهای پشت سینک ظرفشویی، اجاق گازو هود و برای جلوگیری از کثیف شدن وامکان شستشوی آسان تر سطوح استفاده نمود، یا توسط آن تمام سطوح بین کابینت ها را پوشش داد و به جلوه دارتر شدن کابینت ها کمک نمود. کف آشپزخانه و سطح روی کابینت ها نیز از دیگر سطوحی هستند که از کاشی و سرامیک برای پوشاندن آنها به وفور استفاده می شود.

به طور مثال کاشی هایی با لعاب براق که روی دیوار آشپزخانه نصب می شوند، کاشی مناسبی برای نصب در کف آشپزخانه نیستند. باید دقت کنید که سرامیک کف انتخابی، لغزنده نباشد که برای راه رفتن مناسب باشد. البته لازم به ذکر است که کاشی و سرامیک هایی با لعاب براق فاقد این ویژگی هستند. کاشی آشپزخانه همراه با کابینت دو عنصری هستند که در طراحی داخلی آشپزخانه و ایجاد ظاهری جذاب برای آشپزخانه بسیار تاثیرگذارهستند. از آنجایی که آشپرخانه چشم خانه بوده و هم چنین خانم خانه بیشتر در آن حضور دارد، توجه به زیبایی و دیزاین آن بسیار حائز اهمیت است. تنوع رنگ و مدل کاشی آشپزخانه این دست طراحان را برای ایجاد طرحی نو با سبک بروز معماری مدرن و یا کلاسیک خلق کنند. امروزه با توجه به تعداد بسیار زیاد تولید کنندگان این محصول و تنوع بی اندازه طرح ها و رنگ ها و برند ها دست مصرف کننده در انتخاب بهترین و معقول ترین محصول بر طبق سلیقه بسیار باز گذاشته است.

 


انتخاب بهترین نمونه کاشی و سرامیک آشپزخانه با توجه به تفاوت ها


کلمه ی کاشی در نگاه عموم مردم، قطعه ای كوچك و ظریف با شكلي هندسي و عموما، مستطیل و مربع شکل كه به صورت هم ردیف کنار هم قرار گرفته میشوند و در متراژ بالا در جهت پوشش دادن به سطح های مختلف کاربرد دارند. جنس این محصول به جهت پوشش دادن سطح های مختلف از جمله کاشی حمام، کاشی سرویس بهداشتی و کاشی آشپزخانه طراحی شده است و نمونه طرح های مختلف شامل طرح سنگ، قلوه سنگ، لمینت، چوب و... می باشد. هر جنس و طرح از کاشی به جهت پوشش دادن از سطح خاصی از ساختمان و آشپزخانه طراحی شده است. علاوه بر این کاشی ها دارای جنس های مختلفی هستند: از جمله وینیل، چوب پنبه، سرامیک، سنگ، سرامیک پرسلان و... که کاشی های سرامیکی و پرسلان در کاشی کاری های کف آشپزخانه و همچنین در طراحی ها و دکورهای مختلف برای پوشش دادن دیوارهای پشت اجاق گاز و ظرفشویی و اصطلاحا کاشی بین کابینتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نکته ها مهم برای خرید کاشی آشپزخانه


ترکیب کاشی های ساده با کاشی های طرح دار


در انواع کاشی های موجود در بازار کاشی و سرامیک، کاشی طرح دارو کاشی ساده و کاشی با سطح برجسته تولید می شوند که البته کاشی های ساده دارای لعاب براق و لعاب مات می باشند که هم از نظر زیبایی و هم از نظر تمیزکاری و صرفه اقتصادی و موارد دیگر... بیشتر برای استفاده نمودن در کف فضای آشپزخانه، یکی از مناسب ترین گزینه های موجود در بازارهستند. البته کاشی های طرح دار اگر به صورت درست و با توجه به اصول معماری برای طراحی دیوارهای آشپزخانه استفاده شود، جلوه ی ساختمان را چند برابر می کند. لازم به توضیح است که در تلفیق کاشی طرح دار با کاشی و سرامیک های ساده زیبایی و جلوه آشپزخانه ی ساختمان شما چندین برابر می شود. کاشی هایی با طرح های گل و بوته، سنگ و طرح های مکمل فرشی از جمله طرح های زیبا و پرطرفدار در بین کاشی های طرح دار موجود در بازار هستند.

البته لازم است در مورد کاشی کف آشپزخانه نیزاین تناسب ها و اصول را رعایت نمود، زیرا تنها با توجه به اصول خاصی هست که می توان برای بدنه ی آشپزخانه فضایی جذاب تر و زیباترایجاد نمود، برای کم کردن و کاهش هزینه و صرفه ی اقتصادی بیشتر، تنها با نصب کاشی ها بر روی دیوار پشت سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز یا به اصطلاح معماری فضای بین کابینت های بالایی و پایینی می توان زیبایی و جلوه ی متفاوت به نمای آشپزخانه و در کل تمام ساختمان شما بخشید. لازم به ذکراست این امکان وجود دارد که کاشی های جدیدی را با توجه به رنگ بندی و هارمونی فضای قبلی خود انتخاب نموده و آن را بر روی کاشی های قدیمی بین کابینت خود بچسبانید و باید قبل از هر چیزی کاشی های زیرین را تیشه ای نموده که در اصلاح امکان ملات خور بودن در آن ایجاد شود و با اینکار استقامت کار را بیشتر نمایید.

ایجاد هماهنگی و هارمونی بین کاشی ها و کابینت ها


وجود مدل ها و رنگ های مختلف و متفاوت در کاشی های بازار امروز صنعت کاشی و سرامیک موجب شده که امکان ایجاد هماهنگی بین کاشی های آشپزخانه و کابینت ها بیشتر شود و این کار را برای معماران و طراحان ساختمان آسان تر سازد. پیشنهاد گروه تولیدی کالاساخت به معماران و طراحان این می باشد که در حین خرید کاشی و سرامیک سری نیز به فروشگاه های کابینت و لوازم آشپزخانه هم بزنند و با داشتن پیش زمینه ی بهتر ذهنی درباره سبک و رنگ و طرح کابینت ها و کاشی های آشپزخانه تصمیم نهایی خود را بگیرند.

در این مقاله سعی ما بر این بود که حق مطلب را برای شما عزیزان ادا کنیم. پیشنهاد ما در کالاساخت اینست که برای خرید متریالهای ساختمانی بهتراست از مشاورین این زمینه راهنمایی بخواهید. انتخابی آگاهانه و بروز با سبک مدرن معماری شما را به آنچه در ذهن خود از خانه ی رویائیتان ساخته اید نزدیک نزدیک تر می سازد.

 

"در تمامی مراحل ساخت و ساز کنارتان هستیم"

tel: 031-91004468

مشاوره تلگرام

{{ faqs.title }}

تماس با کالا ساخت از طریق واتس اپ گالری کالا ساخت همکاری در فروش کالاساخت