ارتباط با کالا ساخت از طریق واتس اپ
برای شروع مکالمه کلیک کنید
سلام مشاور رایگان خرید در واتس آپ
معمولا در کمتر از چند دقیقه پاسخ دریافت میکنید
واتس اپ کالا ساخت
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
Speaker Call A line styled icon from Orion Icon Library.
تماس با کالاساخت
روی شماره کلیک کنید
معمولا در کمتر از چند ثانیه پاسخ دریافت میکنید
3 ترکیب کاربردی برای سنگ نما

۳ ترکیب کاربردی سنگ نما

تاریخ انتشار: 1398/06/14 11:34 | بازدید: 355

ترکیب های کاربردی سنگ در نمای ساختمان

نمای یک ساختمان هویت و ارزش آن می باشد و در طراحی یک ساختمان، طراحی نما مهم ترین بخش آن به شمار می آید. در طراحی نمای ساختمان باید از بهترین ابزار و موادی که می توان استفاده نمود چرا که این قسمت از ساختمان همواره در معرض ناملایمات جوی و فیزیکی قرار می گیرد. مصالح ساختمانی مختلفی برای ساخت نما وجود دارد که از انواع آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آجر
  • سنگ
  • چوب
  • سیمان
  • کامپوزیت
  • شیشه
  • سرامیک

انتخاب متریال مناسب برای نمای ساختمان به درخواست کارفرما و پیمانکار و براساس بودجه، شرایط آب و هوایی و سلیقه فرد صورت می گیرد. مدل های بسیاری از نماهای ساختمانی موجود است که می توان ازآن ها با استفاده از متریال های مختلف در طراحی نما استفاده نمود. یکی از طرح هایی که می توان در ساخت نما استفاده کرد، استفاده از نمای ترکیبی می باشد. در نماهای ترکیبی از دو یا چند متریال برای نماسازی استفاده می شود.البته استفاده از ترکیب برخی متریال ها با یکدیگر به صرفه نیست و ممکن است هزینه های بسیاری را در بر گیرد. در این مطلب کالاساخت تصمصم گرفته است تا شما را با 3 ترکیب سنگ نما با دیگر متریال ها اشنا سازد.

 

  1. نمای ترکیبی سنگ نما و آجر

یکی از ترکیب های کاربردی در نمای ساختمان استفاده از ترکیب سنگ نما و آجر می باشد. در کشور ایران استفاده از سنگ نما و آجر به تنهایی در نمای ساختمان بسیار رواج دارد و این دو متریال از گذشته تا به امروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، رد پای نمای سنگی و یا آجری را می توانید در آثار باستانی مختلفی مشاهده نمایید. سنگ ها به دلیل استقامت و دوامی که دارند گزینه بسیار مناسبی برای نمای ساختمان هستند اما همانطور که می دانید برخی از سنگ های ساختمانی قیمت بالایی دارند و در نماهایی که مرتفع و وسیع هستند استفاده از آن ها هزینه های بالایی در پی دارد. پیشنهاد کالاساخت به افرادی که بودجه کافی برای ساخت یک نمای تمام سنگ را ندارند استفاده از ترکیب سنگ و آجر است. آجر یکی از مصالحی است که بسیار ارزان قیمت می باشد و می تواند در ترکیب با سنگ نمای بسیار زیبایی را به وجود آورد.

 

  • ویژگی های نمای ترکیبی سنگ و آجر

 

  • سنگ و آجر هر دو دارای رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی هستند اما باید بدانید که در ترکیب این دو با یکدیگر جفت کردن آن ها از لحاظ رنگ ، سبک و شکل کار بسیار دشوای است و به دلیل اینکه بسیاری سنگ های ساختمانی دارای رنگی یکدست و یکنواخت نیستند این امکان وجود ندارد که سنگ و آجر با یکدیگر کاملا یکدست شوند.
  • همانطور که اشاره کردیم نمای ترکیبی آجر و سنگ قیمت مناسب تری به نسبت دیگر نماهای ساختمان دارد و بسیار مناسب برای پروژه های ارزان قیمت می باشد. علاوه بر این نصب این نوع نما بسیار آسان و کم هزینه می باشد.
  • این دو متریال به دلیل تنوع بالایی که در رنگ دارند می توانند تمام سلیقه ها را پوشش دهند و امکان اینکه فرد بتواند ترکیب دلخواه خود را پیدا کند زیاد است. تطبیق رنگ رگه هایی که در بسیاری از سنگ های ساختمانی بافت می شود با رنگ آجر می تواند نمای بی نظیری را به ساختمان ببخشد.

 

  1. نمای ترکیبی سنگ نما و چوب

ترکیب سنگ ساختمانی و چوب یکی دیگر از نماهای ترکیبی است که می توان از آن در طاحی نمای ساختمان استفاده نمود. این ترکیب می تواند جذابیت و زیبایی بسیار زیادی را برای نمای یک ساختمان به ارمغان بیاورد. نمای چوبی خود به تنهایی با اینکه زیبایی و جلوه بسیار زیادی دارد اما دوام و ماندگاری آن بسیار کم است و انعطاف پذیر و مستحکم نمی باشد. طراحان برای بالا بردن استحکام و ماندگاری نما ترکیب سنگ و چوب را با یکدیگر ایجاد کرده اند تا نما علاوه بر زیبایی چوب دوام و مقاومت سنگ را نیز داشته باشد.

 

  • ویژگی های نمای ترکیبی سنگ و چوب

 

  • همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از ویژگی های بارز این نوع نما زیبایی و خاص بودن آن می باشد. علاوه بر این نمای ترکیبی سنگ و چوب هماهنگی بیشتری با پنجره ها و شیشه ها دارد. این نما هم حس چوب و هم حس سنگ را می تواند به بیننده منتقل کند و می تواند حس طبیعت، شادابی و سرزندگی را به محیط اطراف خود ببخشد.
  • نمای چوبی به تنهایی قیمت بالایی دارد چرا که چوب ( معمولا در نما از چوب ترمووود استفاده می شود) قیمت به نسبت بالایی دارد و علاوه بر این نصب نمای چوبی کمی دشوار است و نیازمند نیرو و هزینه بالاتری است. ترکیب سنگ به همراه چوب می تواند هزینه ها را تاحد زیادی کاهش داده و سرعت نصب را بالا ببرد.

 

  1. نمای ترکیبی سنگ نما و کامپوزیت

 

یکی دیگر از ترکیب های کاربردی سنگ نما ترکیب آن با کامپوزیت می باشد. این نما در ایران بسیار رواج دارد و برای نماهایی مناسب است که نیاز است بخش هایی از طرح نما برجسته شوند و یا نما نیازمند اشکال خاصی است. به منظور این عمل از ورقه های کامپوزیت استفاده می شود و در جاهایی که سطح نما صاف می باشد از سنگ ساختمانی برای ساخت آن استفاده می شود. این نمای ترکیبی بیشتر مناسب برای ساختمان های اداری، تجاری و آموزشی می باشد.

 

  • ویژگی های نمای ترکیبی سنگ نما و کامپوزیت:

 

  • برخی از سنگ های ساختمانی دارای وزن بسیار بالایی هستند و بار وارده بر ساختمان را افزایش می دهند که این ویژگی ممکن است در هنگام زلزله خطر ساز شود. نمای کامپوزیت وزن بسیار کمی دارد و استفاده از ترکیب این دو متریال می تواند بار وارده بر ساختمان را در حد متوسط نگه دارد.
  • سرعت نصب این دو متریال بالا می باشد و می توان نمای ترکیبی آن ها را با سرعت بالا نصب نمود. علاوه بر این تعمیر و نگهداری ورقه های کامپوزیت بسیار راحت می باشد و می توان این نوع نما را تا سالیان سال نگهداری کرد.

 

تهیه و تنظیم در واحد تحقیق و توسعه گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت.

 

در تمامی مراحل ساخت و ساز کنارتان هستیم.

tel: 031-91004468مشاوره تلگرام

{{ faqs.title }}

تماس با کالا ساخت از طریق واتس اپ گالری کالا ساخت همکاری در فروش کالاساخت