ارتباط با کالا ساخت از طریق واتس اپ
برای شروع مکالمه کلیک کنید
سلام مشاور رایگان خرید در واتس آپ
معمولا در کمتر از چند دقیقه پاسخ دریافت میکنید
واتس اپ کالا ساخت
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
Speaker Call A line styled icon from Orion Icon Library.
تماس با کالاساخت
روی شماره کلیک کنید
معمولا در کمتر از چند ثانیه پاسخ دریافت میکنید
انتخاب سنگ نما و نکات مهم آن

3 نکته مهم در انتخاب سنگ نما

تاریخ انتشار: 1396/04/01 16:49 | بازدید: 1670

3 نکته برای خرید سنگ نما! برای خرید سنگ نما به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سنگ ها از جمله مصالحی هستند که در کشور ایران به منظور نماسازی داخلی و خارجی ساختمان به وفور مورد بهره گیری قرار می گیرند و از علاقه مندان بسیار زیادی برخوردار می باشند. امروزه تنوع سنگ نما در ایران به گونه ای بوده که اکثر سلایق را پوشش می دهد و می توان انواع سبک های نما همچون رومی، ترکیبی، ساده، مدرن و... را با استفاده از آن ها پیاده سازی نمود. در مقالات پیشین در وبلاگ کالاساخت به معرفی انواع سنگ های مناسب برای نماسازی و ویژگی های هر یک از آن ها برای شما همراهان عزیز پرداختیم. در این مقاله اما می خواهیم به شما برای داشتن یک انتخاب مناسب در بین انواع سنگ های ساختمانی به منظور استفاده برای سنگ نما کمک کنیم.

انواع سنگ نما

از انواع سنگ هایی که در پیاده سازی نمای داخلی و خارجی ساختمان از آن ها بهره گیری می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سنگ تراورتن

سنگ مرمریت

 سنگ چینی

 سنگ گرانیت
در میان انواع این سنگ ها، برای خرید سنگ نمای مناسب فارغ از سلیقه، باید به 3 نکته بسیار مهم توجه کرد و بعد از بررسی اقدام به انتخاب و خرید سنگ نمود. امروز در این مقاله سعی داریم این نکات را گفته و توضیح دهیم.

سه نکته مهم در انتخاب سنگ نما

نکته اول: شرایط آب و هوایی

شرایط جوی یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب سنگ نما برای فضای خارجی ساختمان می باشد. در واقع نمای ساختمان، بیشترین تاثیر را از آب و هوا می گیرد و بارندگی، آقتاب و سردی و گرمی روی این قسمت اثر مستقیمی دارد. به سبب این موضوع باید سنگی برای نمای ساختمان انتخاب شود که با شرایط آب و هوایی شهر شما مناسب باشد. آب و هوای کشور عزیزمان ایران را می توان در 4 دسته کلی زیر تقسیم بندی کرد: گرم و خشک (کویری) سرد و کوهستانی گرم و مرطوب (شهرهای ساحلی) معتدل و مرطوب که برای انتخاب سنگ نما باید هر یک از این شرایط آب و هوایی شهری که در آن قرار دارید را مدنظر گرفته و بر اساس آن سنگ مناسب را خریداری نمایید.سنگ های طبیعی هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که در هر شرایط آب و هوایی می توان مناسب یا بسیار نا مناسب باشند. برای مثال سنگ هایی که دارای جذب آب و رطوبت بالا هستند برای مناطق مرطوب و یا سرد و کوهستانی مناسب نمی باشند در مطالب آینده کالاساخت بیشتر در مورد این شرایط جوی برای شما توضیح می دهیم. شما می توانید برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب سنگ برای نمای ساختمان خود با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از آن ها دریافت کنید.

 

نکته دوم: ارتفاع نمای ساختمان

در انتخاب سنگ نما مناسب، ارتفاع ساختمان نیز بسیار مهم می باشد. ارتفاع، یکی از نکاتی است که در قوانین شهرسازی و مهندسی ساخت و ساز اهمیت بالایی داشته و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. حال سوالی که ممکن است برای شما پیش آید، این بوده که ارتفاع در نما چرا مهم می باشد؟ در حقیقت هر چه ارتفاع ساختمان بلندتر باشد، به نسبت نیروی جاذبه زمین نیز، بیشتر بر بدنه و مصالحی که در نمای آن اجرا شده است، تاثیر می گذارد. از طرفی دیگر ارتفاع زیاد در ساختمان نیز باعث می شود شرایط جوی و آب و هوایی هم بیشتر بر نما اثر گذار باشد.با توجه به همین اثرات، ارتفاع در انتخاب سنگ نما متفاوت است، به طوریکه شما سنگی که برای ارتفاع 3 متری انتخاب می کنید یا نمی توانید در ارتفاع 10 متری اجرا کنید یا باید در شرایط متفاوت تری این اجرا انجام پذیرد. برای مثال سنگ گرانیت در ارتفاع بالا تر از یک متر به شرط اسکوپ شدن قابل بهره گیری می باشد.

 

نکته سوم: بودجه مورد نظر (قیمت)

اینکه شما چه بودجه و قیمتی را برای سنگ نما ساختمان خود در نظر گرفته باشید، یکی از مسائل بسیار مهم می باشد. قیمت سنگ ها، بر حسب ارزش معادن، جنس، کرایه حمل و کیفیت فراوری آن ها و بسیاری موارد دیگر متفاوت بوده و شما مشتری عزیز بر اساس متراژ مورد نیاز خود باید بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید را مشخص کرده و بعد از آن به دنبال انتخاب نوع سنگ نما خود باشید. البته در پرانتز در نظر داشته باشید که خیلی اوقات پیش از اینکه به هر یک از مسائل بالا توجه کنید باید اقدام به بررسی محدودیت های قانونی موجود در شهر خود کنید. در بسیاری از مواقع مشاهده شده که به هر دلیلی اعم از قوانین زیبا سازی شهر و یا قوانین ایمنی کار کردن یک نوع مصالح خاص در برخی شهر ها ممنوع بوده و در صورت استفاده امکان دریافت پایان کار موجود نمی باشد. پس پیش از اقدام به خرید و یا تصمیم گیری ابتدا از قوانین موجود در منطقه شهرداری خود اطلاع حاصل نمایید تا از نظر مالی و زمانی متضرر نشوید. سنگ ها در جنس و کیفیت، بسیار متنوع هستند و همین موضوع باعث شده که قیمت آن ها نیز زیاد با هم متفاوت باشد. به شما مصرف کننده عزیز پیشنهاد می کنیم در صورتی که به هر دلیلی نیاز به مشاوره بیشتر دارید و یا پاسخ سوال خود را در مقاله فوق نیافتید از امکان مشاوره رایگان ما در گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت استفاده کنید و از طریق تماس با مشاورین با تجربه و کارکشته ما، یا قرار دادن شماره خود در بخش مشاوره رایگان سایت با بهترین و ماهر ترین کارشناسان ما بحث و گفت و گو کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برای انتخاب سنگ دست یابید. در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد مشاهده شده که تنها شناخت کالا و اطلاعات فنی آن کافی نبوده و و بهترین مشاوره از جانب کسی می باشد که در زمینه نصب و اجرا نیز تجربه داشته باشد. ما در تیم تحقیق و توسعه کالاساخت این اطمینان را به شما می دهیم که تمامی کارشناسان فروش ما در زمینه اجرا و نصب نیز دارای تجربه لازم و کافی می باشند و در تک تک لحظات حضور شما در مجموعه تا لحظه اتمام کار به شعار مجموعه، "در تمامی مراحل ساخت و ساز کنارتان هستیم"، وفادار هستند. قیمت به روز انواع سنگ نما را همیشه از ما بخواهید.

 

تهیه و تنظیم در واحد تحقیق و توسعه گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت

در تمامی مراحل ساخت و ساز کنارتان هستیم.

tel: 031-91004468مشاوره تلگرام

{{ faqs.title }}

تماس با کالا ساخت از طریق واتس اپ گالری کالا ساخت همکاری در فروش کالاساخت