ارتباط با کالا ساخت از طریق واتس اپ
برای شروع مکالمه کلیک کنید
سلام مشاور رایگان خرید در واتس آپ
معمولا در کمتر از چند دقیقه پاسخ دریافت میکنید
واتس اپ کالا ساخت
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
مشاوره رایگان نیاز دارید ؟
Speaker Call A line styled icon from Orion Icon Library.
تماس با کالاساخت
روی شماره کلیک کنید
معمولا در کمتر از چند ثانیه پاسخ دریافت میکنید
3 ترکیب طلایی در اجرای نمای ساختمان

3 ترکیب طلایی در نمای ساختمان

تاریخ انتشار: 1399/11/11 09:08 | بازدید: 665

نمای ترکیبی یکی از محبوب ترین سبک های طراحی نما می باشد. منظور از نمای ترکیبی، ترکیب دو یا چند متریال ساختمانی با یکدیگر در نما می باشد.

نمای ترکیبی یکی از محبوب ترین سبک های طراحی نما می باشد. منظور از نمای ترکیبی، ترکیب دو یا چند متریال ساختمانی با یکدیگر در نما می باشد. در این نوع نما استفاده از یکی از اصلی ترین ترکیب رنگ ها در رنگ شناسی یعنی تضاد بسیار کاربردی می باشد. تضاد می تواند هر یک از رنگ ها را واضح تر نشان دهد. چوب، سنگ، آجر، کامپوزیت، سرامیک و ... از جمله مصالح ساختمانی هستند که می توان از ترکیب آن ها با یکدیگر نمای بی نظیری را ایجاد نمود. با ترکیب سنگ های ساختمانی مختلف نیز می توان ترکیب خاص و زیبایی را در نمای ساختمان به وجود آورد. از انواع سنگ های ساختمانی که می توان در نمای ساختمان استفاده نمود می توان به سنگ نما تراورتن، سنگ نما گرانیت، سنگ نما سند استون، سنگ نما چینی و سنگ نما آنتیک اشاره نمود. در این مطلب ما در تیم تحقیق و توسعه کالاساخت به معرفی سه ترکیب طلایی از مصالح مختلف در نمای ساختمان پرداخته ایم تا شما بتوانید با بهره گیری از آن، ایده های جدیدی را در نمای ساختمان خود پیاده سازی کنید.
در چند دقیقه پیش رو با ما همراه باشید و به سلیقه تان اجازه دهید تا در میان محصولات پر شمار موجود روی سایت با توجه به تجربه ای که از این مقاله به دست آورده به گشت و گذار بپردازد و نمای زیبایی برای شما به ارمغان بیاورد.

 

  1. ترکیب سنگ تراورتن سفید حاجی آباد، سنگ تراورتن سیلور تکاب و سنگ گیوتین تنه درختی:

یکی از نمونه های بسیار زیبا از نمای ترکیبی، بلاشک ترکیب این سه سنگ ساختمانی با یکدیگر می باشد. سنگ تراورتن حاجی آباد یکی از بهترین سنگ های تراورتن می باشد. معدن این سنگ در جنوب شرقی شهرستان محلات در استان مرکزی قرار دارد و زمینه آن دارای رنگ های کرم روشن، سفید، بژ و شکلاتی می باشد که در اینجا منظور ما از تراورتن حاجی آباد با زمینه سفید می باشد. این سنگ یکی از سنگ های مقاوم برای نمای ساختمان می باشد و چسبندگی بسیار بالایی به ملات سیمان دارد به طوری که در ارتفاع های بالا نیز می توان از آن برای نمای خارجی استفاده نمود. سنگ تراورتن سیلور تکاب نیز یکی دیگر از سنگ های خانواده تراورتن ها می باشد. این سنگ دارای زمینه مشکی روشن و خرمایی با رگه های سفید می باشد و معدن ان در شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی واقع شده است. این سنگ نیز مانند سنگ تراورتن حاجی آباد مقاومت بسیار بالایی دارد و می تواند در شرایط آب و هوایی مختلف دوام بیاورد. ترکیب این دو سنگ با سنگ گیوتین تنه درختی که یکی از سنگ ها آنتیک می باشد یکی از ترکیب های بسیار زیبا در نمای ساختمان می باشد. سنگ آنتیک یکی از سنگ های ساختمانی است که به سنگ دکوراتیو نیز معروف است و از باقی مانده و ضایعات سنگ هایی همچون سنگ تراورتن، سنگ قیچی و ... تولید می شود. سنگ گیوتین تنه درختی از جنس سنگ های تراورتن می باشد و دارای زمینه قهوه ای روشن با لکه های قهوه ای تیره می باشد. این نمای ترکیبی را می توانید در سایت گروه کالاساخت در قسمت نمونه کارها مشاهده نمایید.

 

گرانیت_مشکی_نطنز

 

 

  1. ترکیب سنگ گرانیت مشکی نطنز، سنگ تراورتن نسکافه ای طرق و آجر دکوراتیو قهوه ای:

یکی دیگر از ترکیب های طلایی در نمای ساختمان، ترکیب این سه متریال با یکدیگر می باشد. سنگ مشکی نطنز یکی از زیباترین سنگ های گرانیت در کشور ایران می باشد. زمینه این رنگ همان طور که از نامش پیداست به رنگ مشکی یک دست می باشد که ممکن است در درجات پایین تر دارای خطوط سفید رنگ باشد . معدن این سنگ در  کیلومتر 5 جاده نطنز در کاشان قرار دارد و این سنگ یکی ازبادوام ترین سنگ های کشور می باشد. سنگ گرانیت نطنز به دلیل وزن بالا و چسبندگی پایینی که دارد بهتر است در ارتفاع استفاده نشود و استفاده از آن به عنوان قرنیز بسیار مناسب است. سنگ تراورتن نسکافه ای طرق از دیگر سنگ های تراورتن با قیمت مناسب می باشد. این سنگ دارای زمینه نسکافه ای رنگ می باشد و به دو صورت موج دار و بدون موج تولید می شود. معدن این سنگ در  استان اصفهان، شهرستان کاشان واقع شده است و ترکیب رنگ نسکافه ای روشن آن با رنگ مشکی تیره سنگ نطنز تضاد رنگ بسیار زیبایی را ایجاد می نماید. در این بین استفاده از آجر دکوراتیو قهوه ای که از جمله آجر های نسوز و مناسب برای نمای ساختمان می باشد به عنوان قابی برای نما، نکته طلایی این ترکیب می باشد. این ترکیب طلائی را نیز می توانید با مراجعه به سایت گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت مشاهده نمایید و با ایده گرفتن از آن یکی نمای زیبا برای ساختمان خود به همراه اورید. انواع سنگ های ساختمانی و آجر را نیز می توانید در سایت مشاهده و خریداری نمایید.

سنگ تراورتن سفید و ترمووود

  1. ترکیب سنگ تراورتن سفید عباس آباد و چوب:

ترکیب سنگ و چوب یکی از زیباترین و جذاب ترین ترکیب ها در نمای ساختمان می باشد. سنگ تراورتن عباس آباد از پرمصرف ترین و معروف ترین سنگ های تراورتن می باشد که معدن آن در شهر نیم ور استان مرکزی واقع می باشد. زمینه این سنگ دارای رنگ سفید می باشد که در درجات پایین دارای رگه ها و ناخالصی های زیادی می باشد. این سنگ نیز مانند دیگر سنگ های تراورتن دارای مقاومت بسیار بالا در برابر هوازدگی، آلودگی و اشعه خورشید می باشد و می توان از ان با خیال راحت در نمای ساختمان های شهرهای پرجمعیت و آلوده استفاده نمود و این به دلیل مقاومت آن در برابر آلودگی و باران های اسیدی می باشد. ترمو وود نوعی خاص از چوب می باشد که به وسیله حرارت مقاومت بسیار بالایی پیدا کرده است و نسبت به دیگر چوب ها دارای استحکام و ماندگاری بالا تری می باشد. این محصول دارای ثبات بسیار خوب رنگ و شکل می باشد و می توان سالیان سال از آن در نمای ساختمان استفاده نمود. این محصول همچنین به سرعت نصب می شود و نسبت به تغییرات ناگهانی دما مقاوم است. البته باید گفت که هم ترمو وود و هم سنگ سفید عباس آباد از قیمت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل استفاده از آن ها در پروژه های ارزان و انبوه سازی پیشنهاد نمی شود. ترکیب سنگ و چوب علاوه بر زیبایی برای نمای ساختمان منجر به ایجاد حس گرمی و آرامش در بیننده نیز می گردد.

 

نمای خارجی هر ساختمان می تواند بیانگر قدمت و تاریخ بنا باشد. نمای سنتی همانطور که از نامش پیداست با طراحی نما امروزی یا مدرن بسیار متفاوت است. و در واقع از نظر متخصصان این نما جزء بی نقص ترین نما ها می باشد چرا که بدون هیچ ابزار پیشرفته ای ساخته می شود و در آن دقت فراوانی صرف شده است. البته که طراحی نمای مدرن بسیار مورد پسند تر از نمای سنتی در بین افراد می باشد. چرا که در طراحی و ساخت نمای مدرن سلیقه و تنوع بیشتری به کار رفته است و این به دلیل توجه بالایی است که امروزه به نمای ساختمان می شود. در گذشته نمای داخلی از اهمیت بیشتری نسبت به نمای خارجی برخوردار بوده است اما امروزه نمای خارجی اهمیت بسیار بالایی در بین پیمانکاران و طراحان ساختمان پیدا کرده است. البته باید گفت که نمای اثار باستانی و خانه های قدیمی و سنتی در ایران از محبوبیت ویژه ای بین توریست ها و بازدیدکنندگان خارجی برخوردار هستند. برای مثال نمای مسجد شیخ لطف ا... در اصفهان یا عمارت باغ ارم در شیراز همواره مورد توجه توریست های خارجی قرار می گیرد. سنگ نما یکی از قدیمی ترین متریال هایی است که معماران از گذشته تا به امروز در ساخت نما از آن بهره می گرفته اند. نمونه های بسیاری از سنگ نما ها را می توان در اثار باستانی و تاریخی مشاهده نمود. سنگ چینی الیگودرز، سنگ مرمریت لاشتر و انواع سنگ های گرانیت از جمله سنگ نماهایی هستند که از گذشته تا به امروز از آن ها برای ساخت نما استفاده می شده است.

 


با تمام این اوصاف امروزه برخی از سازندگان هنوز به دنبال اجرای نما به صورت سنتی می باشند. در ادامه ما در تیم تحقیق و توسعه کالاساخت به معرفی سه نمونه اجرای سنگ نما به صورت سنتی پرداخته ایم:

1. استفاده از سنگ نما به صورت قاب


در گذشته از سنگ نما بیشتر به صورت قابی به دور پنجره ها درب ها و نورگیرها استفاده می شده است. در اجرای این گونه نما ها معماران از ترکیب آجر و سنگ نما استفاده می کرده اند. آجرنما نیز یکی دیگر از قدیمی ترین متریال ها در ساخت نمای خارجی می باشد. امروزه بسیار کم پیش می آید که از آجر نما ها در ساخت و طراحی نما استفاده شود درحالی که با استفاده درست از این محصول می توان یک نمای مدرن را به وجود اورد. توجه داشته باشید در اجرای نما به صورت سنتی می توان از آجر برای ساختار کلی نما و از سنگ نما به عنوان قاب استفاده نمود. این کاملا بسته به سلیقه شما می باشد و می توانید با ترکیب این متریال های زیبا جلوه ای خیره کننده به ساختمان تان ببخشید.

2. استفاده از سنگ نما به صورت قرنیز


یکی دیگر از نمونه های اجرا سنگ نما به صورت سنتی، ساخت قرنیز با استفاده از آن ها می باشد. در این نوع نمای سنتی نیز از ترکیب سنگ نما و آجرنما برای ساخت نمای خارجی استفاده می شده است. البته ترکیب دو نوع سنگ نما نیز می تواند نمونه ای دیگر از این نوع نما باشد. در گذشته برای اجرای سنگ نما و آجر نما در جهت بالا رفتن مقاومت آجرنما ها و مقاومت در برابر رطوبت و فرسایش، از سنگ نما ها به صورت قرنیز و در پایین نما استفاده میشده است. علاوه بر این ها در گذشته از ترکیب سنگ نما و کاشی نیز در ساخت نمای سنتی استفاده می نموده اند. مسجد شیخ لطف ا... نمونه ای از بناهای سنتی است که با توجه به آن می توان مشاهده نمود که در پایین و قرنیز آن از سنگ مرمریت لاشتر استفاده شده است و در نمای کلی آن از کاشی های بسیار زیبا و با شکوه بهره برده اند.

 


3. استفاده از سنگ آنتیک


سنگ آنتیک یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که می توان از آن برای اجرای نما به صورت سنتی استفاده نمود. واژه آنتیک در واقع در لغت به معنای عتیقه و یک جسم قدیمی با ارزش می باشد. این سنگ ها از تکه ها و ضایعات دیگر سنگ های ساختمانی ساخته می شوند وقدمت ان ها به چندین دهه گذشته بر می گردد. سنگ های آنتیک از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار هستند و به دلیل تنوعی که در رنگ و طرح دارند می توان از آن ها در پیاده سازی نمای سنتی استفاده نمود. امروزه برخی از طراحان و معماران شروع به قدیمی و کهنه جلوه دادن این سنگ برای نمایش اصالت بیشتر نموده اند که در واقع به اینگونه اقدامات آنتیک کردن سنگ می گویند. این اقدام بر روی سنگ های آنتیک موجب می شود تا قطعات آن دارای ظاهری فرسوده و کهنه شوند و در نتیجه پس از نصب در کنار یکدیگر سطحی سنگی و قدیمی را ایجاد کنند که این نوع نما خاطره قصرهای باستانی با استفاده از سنگ های تراشیده شده است.

 

جمع بندی

برخی از نماهای ساختمان هستند که بصورت ترکیبی کار می شوند. نمای رومی، نیمه رومی، کلاسیک و ... از این قبیل نبوده و نماهای ترکیبی معمولا مدرن دسته بندی می شوند. ترکیب چوب و سنگ، سنگ،  آجر و دو سنگ متفاوت می تواند از این دسته نماها تلقی شود. جذاب ترین نماهای ترکیبی را می توانیم به گونه های زیر معرفی کنیم:


- ترکیب سنگ سفید و سنگ مشکی که یکی از زیباترین و لوکس ترین نماها به شمار می آید. معمولا از سنگ تراورتن و لایمستون سفید و سنگ مرمریت یا گرانیت مشکی در این نما استفاده می شود.
- ترکیب سنگ سفید با آجر رنگی که دومین نمای پرطرفدار کشور است. در این نما معمولا از سنگ سفید رنگ و آجر مشکی، قهوه ای سوخته یا قرمز استفاده می شود.
- ترکیب سنگ با چوب ترمو نیز یکی دیگر از نماهای اجرا شده در شهر های مختلف است که می توانیم انواع نمونه کار های آن را در بخش نمونه نمای کالاساخت داشته باشیم.


تمامی انواع نماهای ترکیبی که در بالا گفته شد نوعی از انواع متنوع آن ها به شمار می آید. فراموش نکنیم که هر رنگ سنگ می تواند با رنگ دیگری ترکیب شود و نمایی خارق العاده را به ارمغان آورد. ترکیب سنگ های سفید و مشکی، کرم و شکلاتی، سفید و سیلور، کرم و سیلور و ... می توانند از انواع نماهای ترکیبی محسوب شوند. همراهان گرامی در مقاله فوق سعی ما بر این بود تا در عین اجمال بتوانیم بهترین اطلاعات مورد نیاز شما برای طراحی نمایی چشم نواز و خیره کننده را در اختیارتان بگذاریم. در صورتی که نیاز به مشاوره ی بیشتر دارید به راحتی و با شماره گیری شماره های ما با کارشناسان فروش با تجربه و کارکشته کالا ساخت به پرسش و پاسخ تا زمان حصول نتیجه مطلوب بپردازید و خاطرتان از بابت همراهی ایشان باشما تا زمان دریافت بهترین نتیجه راحت باشد.

 

در تمامی مراحل ساخت و ساز کنارتان هستیم.

tel: 031-91004468مشاوره تلگرام

{{ faqs.title }}

تماس با کالا ساخت از طریق واتس اپ گالری کالا ساخت همکاری در فروش کالاساخت